Christian, ależ Ty mnie zaimponił!

Jeśli ktoś mnie pyta co sądzę o współczesnych modelach Bugatti, to odpowiedź brzmi: Koenigsegg GO GO GO!!! Tak, kibicuję, trzymam kciuki i się tego nie wypieram. Christian von Koenigsegg jest dla mnie pasjonatem, wizjonerem i pozytywnym świrem (jeśli istnieje taki związek przyczynowo skutkowy). Ten szwedzki szaleniec od blisko ćwierć wieku udowadnia, że bez problemu może zrobić to, co dla innych byłoby nie do pomyślenia. Jego kolejne dzieło, zaprezentowane podczas (tutaj proszę wstawić sobie odpowiedni wyraz: LINK) czyli model Gemera, przekracza moje możliwości percepcji. Oczywiście to hypercar i oczywiście z każdej strony niezwykły – jak wszystko, czego dotknie się Christian von Geniusz. Czteroosobowy, na dodatek z bagażnikiem, komfortowy, ultra szybki, jednocześnie rodzinny, przyjazny nie tylko kierowcy, ale i pasażerom, w skrócie: Mega-GT, jak mówi o nim sam konstruktor.

I wcale nie przeszkadza mi, że to hybryda i że ma trzy silniki elektryczne – dwa przy tylnych kołach i jeden na wale korbowym sinika spalinowego – również niezwykłego, bo trzycylindrowego. Zastosowano w nim technologię nazwanę Freevalve, czyli bez wałków rozrządu. Koenigsegg nazywa tę jednostkę Tiny Friendly Giant, w skrócie TFG.

Silnik ten może być zasilany etanolem, metanolem, lub jedynie zwykłą benzyną. Niniejszym czyni go to praktycznie bezemisyjnym. W trybie całkowicie elektrycznym można przejechać dystans około 50 km. Oba napędy dają łączną moc w okolicach 1720 KM, a moment obrotowy wynosi skromne 3500 Nm. Przyspieszenie do 100 km/h poniżej 2 sekund, a prędkość maksymalna szacowana jest poza granicę 400 km/h. 

Inżynierowi nie zapomnieli o pasażerach. Koenigsegg Gemera ugości ich na swoim pokładzie komfortem na poziomie aut premium oferując luksusowe wyposażenie, włącznie z podgrzewanymi i chłodzonymi cup holderami. Uwagę zwraca wielofunkcyjna kierownica, z której włącza się światła, wycieraczki i kierunkowskazy.

Do tylnych siedzeń można zamówić mocowania ISOFIX:

 “Tato, proszę zawieź mnie do szkoły!”

W planach Koenigsegg ma wyprodukować 300 egzemplarzy tego modelu, więc tatusiowie spieszcie się!  

 

Układ napędowy i przeniesienie napędu

All images from Koenigsegg unless otherwise stated